منوی دسته بندی

قفسه سینه کراس خوابیده

قفسه سینه کراس خوابیده

قفسه سینه کراس خوابیده

قفسه سینه کراس خوابیده ، نسبت به قفسه سینه دمبل در حالت خوابیده، فشار ایزوله تر و با دقت بیشتری به قسمت داخلی قفسه سینه اعمال می‌کند.

این حرکت به عنوان یک تمرین تک مفصلی در دسته حرکات سینه با سیم کش قرار دارد. عضله هدف در این حرکت، عضله داخلی سینه می‌باشد. با این حال، عضلات بخش جلویی سرشانه (دلتوئید قدامی)، دوسربازو (جلو بازو)، ساعد و عضلات دنده ای نیز در این اجرا به نحو مشارکت دارند.

 

نکته :

درهنگام اجرای حرکت شانه‌ها به سمت عقب و سینه را بالا نگه دارید.

عضله هدف :

عضلات سینه‌ای بخش داخلی

عضله درگیر شونده:

دلتویید قدامی، جلو بازو، عضلات دنده ای

نحوه اجرای حرکت قفسه سینه کراس خوابیده

برای اجرای حرکت قفسه سینه کراس خوابیده :

۱) برای شروع، میز تخت را به دقت در وسط دستگاه سیم کش قرار دهید و دستگیره‌های سیم کش را پایین بیاورید و گیره تک را به آن وصل کنید.
۲) در حالی که روی میز استراحت کرده و دو دستگیره را در دست گرفته‌اید، دراز بکشید (دست‌ها در کنار بدن باز است).
۳) شانه‌های خود را به سمت عقب بچرخانید و سینه را به سمت بالا نگه دارید.
۴) دست‌ها را به سمت بالا هدایت کنید تا در راستای عمود به عضله سینه به هم برسند. این بخش از تمرین فاز مثبت است و در این مرحله عمل بازدم را انجام دهید.
۵) با حفظ فرم بدن، دو دست را به سمت نقطه شروع حرکت باز گردانید و دست‌هایتان را در اطراف بدن، همسطح با شانه قرار دهید. این بخش از تمرین فاز منفی است و در این مرحله عمل دم را انجام دهید.
۶) حرکت را به تعداد مشخص شده در برنامه خود تکرار کنید.

قفسه سینه سیم کش خوابیده
قفسه سینه سیم کش خوابیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *