منوی دسته بندی

قفسه سینه فلای دستگاه

قفسه سینه فلای دستگاه

قفسه سینه فلای دستگاه

فلای دستگاه، برای بهبود فعالیت قسمت داخلی سینه بسیار مفید است. اجرای دقیق این حرکت با تمرکز بالا، می‌تواند بهبود طراحی قفسه سینه و رفع ضعف در این قسمت از بدن کمک کند.

در اینجا به بررسی فواید حرکت فلای دستگاه، به ویژه با ترکیب فلای دستگاه یا باترفلای دستگاه می‌پردازیم. این حرکت یک حرکت تک مفصلی است و در دسته حرکات سینه با دستگاه جای می‌گیرد. تمرکز اصلی این تمرین بر روی عضله سینه یا قفسه سینه است. همچنین، عضلات دیگری نیز در این حرکت وارد می‌شوند که شامل بخش جلویی سرشانه (دلتوئید قدامی)، عضله سه سربازو (پشت جلو بازو) و عضلات ساعد می‌شوند.

عضله هدف :

عضلات سینه‌ای بزرگ

عضله درگیر شونده:

 دلتویید جلویی

نکات تمرینی قفسه سینه فلای دستگاه

برای تأکید بیشتر بر روی بخش داخلی سینه، می‌توانید دامنه حرکتی محدودتری را اجرا کرده و تمرکز خاصی را بر روی حالت فشرده شدن دستگیره‌ها به طرف هم داشته باشید.

برای افزایش تأثیر بخش‌های خارجی عضله سینه، می‌توانید دست‌ها را بازتر کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه بیش از حد به عقب روند نشود و از سطح بدن عقب‌تر نرود.

تنظیم صندلی نشیمنگاه بسیار حائز اهمیت است. اگر پایین نشسته‌اید و دستگیره‌ها بالا قرار دارند، تمرکز بیشتر بر روی بخش بالایی سینه خواهد بود. برعکس، اگر بالا نشسته باشید و دستگیره‌ها پایین قرار گرفته باشند، تمرکز بیشتر بر روی بخش زیرین سینه خواهد بود.

نحوه اجرای قفسه سینه فلای دستگاه

برای اجرای جرکت قفسه سینه فلای دستگاه :

۱) در ابتدا، بر روی دستگاه فلای نشیمنگاه بنشینید و کمر خود را به طور کامل به دستگاه اطمینان بخشید. دو دسته دستگاه را گرفته و آنها را در کنار بدن قرار دهید. سینه خود را به سمت بالا نگه دارید و کمر خود را کمی به سمت جلو قوس دهید.

۲) در این حالت، آرنج‌های شما باید کمی خم شده باشند. برای ایجاد فشار بهتر بر روی عضلات سینه، مچ دستان خود را کمی به سمت داخل جمع کنید. حرکت را شروع کرده و با انقباض عضلات سینه، دو دسته دستگاه را به یکدیگر نزدیک کنید. این قسمت از تمرین، فاز مثبت است و در این بخش، عمل بازدم را انجام دهید.

۳) با کنترل و حفظ فشار بر روی عضلات سینه، دسته‌ها را از هم دور کنید و به نقطه شروع حرکت بازگردانید. این بخش از تمرین، فاز منفی است و در این مرحله عمل دم را انجام دهید.

۴) حرکت را به تعداد مشخص شده در برنامه، تکرار کنید.

فلای دستگاه
فلای دستگاه

بله ، یک حرکت عالی که برای تقویت عضلات سینه و بخش داخلی آن است .

پرس سینه یک حرکت چند مفصلی است و فلای دستگاه یک حرکت تک مفصلی ، نمی‌شود گفت که کدام بهتر است ، پیشنهاد می‌شود از هردو در یک برنامه تمرینی‌تان استفاده کنید.

می‌توانید پرس سینه دمبل ، قفسه سینه دمبل و قفسه سینه دمبل موازی را با این حرکت به صورت سوپرست اجرا کنید و از دم کردن بدن تان لذت ببرید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *