منوی دسته بندی

بالا سینه دمبل موازی

بالا سینه دمبل موازی

قفسه بالا سینه دمبل موازی (چسپیده)

پرس بالای سینه با دمبل چسبیده موازی یکی از حرکات چند مفصلی بسیار مؤثر برای تقویت عضلات سینه، به ویژه قسمت داخلی بالای سینه می‌باشد. این تمرین در دسته تمرینات سینه با دمبل قرار می‌گیرد.

فشار مستقیم این تمرین تأثیر بسزایی بر رشد و توسعه عضلات سینه‌ای فوقانی، به خصوص قسمت داخلی بالای سینه دارد. علاوه بر این، عضلات کمکی از جمله عضله سه سر بازویی (پشت بازو)، عضله دلتوئید قدامی (سرشانه جلویی) و عضلات ساعد نیز در این تمرین مشغول به کار می‌شوند.

با اجرای صحیح این حرکت، می‌توانید به طور موثر به تقویت و تعادل عضلات سینه ایجاد کنید و در مسیر پیشرفت در تمرینات بدنسازی خود پیش بروید. با توجه به اهمیت و تأثیر این تمرین در تقویت بالای سینه، افزودن آن به برنامه تمرینی شما می‌تواند به بهبود شکل و اندازه عضلات شما کمک کند.

عضله هدف :

عضلات سینه‌ ای بخش داخل و بالایی

عضله درگیر شونده:

 دلتویید جلویی و پشت بازو

نحوه اجرای قفسه بالا سینه دمبل موازی

برای اجرای حرکت قفسه بالاسینه دمبل باید :

۱) برای شروع، دو دمبل را در دست گرفته و روی یک میز شیبدار با زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه نشسته و دمبل‌ها را روی زانوهایتان قرار دهید.
۲) همزمان با تکیه دادن، دو دمبل را به سمت بالا ببرید و آنها را در راستای بالای سینه خود حفظ کنید. پاها را روی زمین ثابت نگه دارید، سرشانه‌ها را به عقب چرخانده و سینه را به سمت بالا نگه دارید.
۳) دو دمبل را به سمت اطراف بدن حرکت دهید تا به سطح شانه برسند و کشش در عضله سینه ایجاد شود. این مرحله از تمرین، فاز منفی است و در این بخش عمل دم را انجام دهید.
۴) دمبل‌ها را به سمت بالا و به نقطه شروع هدایت کنید تا دوباره عمود به سینه قرار بگیرند. این مرحله از تمرین، فاز مثبت است و در این بخش عمل بازدم را انجام دهید.
۵) حرکت را به تعداد مشخص شده در برنامه خود انجام دهید.

بالا سینه دمبل موازی
بالا سینه دمبل موازی

یک نظر

  • […] همه قفسه سینه دمبل چکشی بالا سینه دمبل موازی کراس اور از پایین (دان کراس) قفسه بالا سینه کراس […]

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *